svaren till frågestunden

Hur använder man en tampong?

Lätt! Kolla bara bruksanvisningen som kommer i paketet ! ;)

 

Vad är ditt favoritgodis?

Det däremot är en ganska svår fråga. Jag tycker ju om choklad men det blir man så tjock i halsen av. Surisar är också en utav mina favoriter, men äter man för mycket av det får man ilningar i tänderna. Så en blandning av det kanske…? (:

 

Har du varit utomlands förut innan du åkte till Furtenventura?

Ja, det har jag faktiskt, rätt mycket. Jag är faktiskt väldigt resvan och har redan rest ensam tillsammans med min bror flera gånger. Min pappa kommer ju ifrån USA så vi åker dit så ofta vi kan. Min storebror har faktiskt redan tagit flyget själv över Atlanten ett flertal gånger, och om jag hade tid i sommar hade jag fått göra det också, eftersom att det var just på sommarlovet till nian som Erik flög till USA själv första gången. Pappa jobbar också med att bygga kyrkorglar, som nuförtiden oftast går till Österrike. Så var och vartannat år åker vi också dit för invigningar osv.

Sen har jag ju åkt på vanliga semestrar med familjen till lite andra ställen… bland annat Polen, Storbritannien, Spanien och Nya Zeeland och Grekland.

 

Vad gillar du bäst och göra?

Jag tycker faktiskt väldigt mycket om att bara lata mig, jag är nämligen en väldigt lat person. Kolla på film med kompisar och äta goda snacks till är därför en perfekt sysselsättning för mig, också någonting jag aldrig tröttnar på. Som ni kanske minns tittade jag på väldigt mycket film på Kanarieöarna, och det var faktiskt för att jag slappnade av då och verkligen kände mig lugn och utvilad. Eller aah, typ.

 

Vad var det första du gjorde när du fick beskedet om att du kom in i musikklass?

Om jag minns rätt så var det jag som hämtade posten den dagen. Jag fattade redan vid brevlådan att det var själva beskedet, och jag blev väldigt nervös. Därför öppnade jag inte brevet innan jag kom innanför dörren hemma. Jag var ensam hemma, så när jag fått klart för mig att jag hade kommit in började jag skutta och skrika av glädje. Sen var såklart nästa sak jag gjorde att ringa till Julia och vara överlycklig, så hon också sprang till sin brevlåda och kollade posten.

 

Vad var det som fick dig att starta en blogg?

Inte för att jag minns det så bra nu, eftersom att det var ett tag sen jag började blogga… men jag tror faktiskt att det hade något med att förändrar. Jag var väldigt öppen för nya saker, plus att jag älskade att läsa andras bloggar. Nu har jag liksom bara vant mig vid det och känner mig inte färdig när jag inte bloggat tillexempel.

 

Kan inte du börja videoblogga?

Jo, faktum är att jag faktiskt har planerat att klämma in nått videoinlägg i veckan.

 

Vilken färg på killars ögon föredrar du?

Faktiskt så beror det helt på hårfärgen! Är han blond ska det vara brun, helt klart. Brunnet har jag faktiskt inte tänkt på så mycket… det har liksom alltid vart blond för mig! (vet inte riktigt varför… >.<). Men är han brunnet tror jag att blåa ögon skulle vara ganska gulligt. Eller aah, bruna. Men faktiskt, jag väljer inte kille på ögonfärg, believe it or not.

 

Brukar du printa in bilder som tex din header och din bild med "frågestund"?

Till headern använde jag mig av en scanner, som en kopiator som istället för in bilderna i datorn. Till bilden med ”frågestund” använde jag dock min systemkamera.

 

Hur länge har du bloggat nu?

Den här bloggen har jag haft sen i juni förra året. För er som inte visste det så hade jag även en blogg innan denna som jag la ner. Så aah, jag började blogga redan i februari förra året.

 

Hur gör du alla dina underbart snygga headers som du har/haft genom tiderna?

Innan jag började med att köra den ”collage”-liknande stilen hade jag faktiskt helt vanliga bilder uppe i headern. Här hittar du ett inlägg hur jag beskriver hur jag gjort min nuvarande header, och här hittar du ett inlägg med bilder på de flesta headerna jag gjort.

 

Brukar du redigera dina bilder i något mer program än picnik?

Faktiskt har jag taggat ner med att använda picnik sen jag köpte systemkameran då det tar så lång tid att ladda upp bilderna där. Just nu använder jag mig mest av gamla hederliga bildredigeraren i fotovisaren.

 

Kan du ge lite tips om vad man kan blogga om?

När jag bloggar försöker jag först och främst få med så mycket variation som möjligt, inte skriva om skolan i varje inlägg liksom. Mycket bilder är bra också, men variera dom också. Jag brukar blanda ut lite vardag med andra grejer, såsom det jag kopierar ifrån mina dagböcker osv.

 

Om du bara fick ta med dig en sak till en öde ö vad skulle det då va, alternativ kommer: datorn eller mobilen?

Jag antar att det inte finns nån täckning på den där lilla öde ön. Såklart att jag liksom tar med datorn, och såklart att det finns internet där. Då kan jag chatta med alla jag vill på facebook och blogga samtidigt, samtidigt som jag blir några nyanser brunare… när jag börjar bli hungrig kan jag skriva i bris forum eller nåt.



Kommentarer
Postat av: linnea :)

haha typ soulmates när det gäller musikprofil beskedet ju! ;d <3

2011-03-01 @ 14:56:28
Postat av: Elsa

haha ! :D <3

2011-03-01 @ 15:02:48

Kommentera så får du en puss ♥

Ditt söta namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras icke, sa Nicke)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback