Mjuka brödkakor från Norrbotten

Mamma håller på att baka inför kyrkfikat som mina föräldrar håller i imorgon. Just nu håller hon på att grädda bröd som hon bakat ihop. Det är en sort som hon växt upp med i Västerbotten, så hon tycker verkligen det här är jätteroligt. Det enda hon går runt och säger när jag tittar till hur det går är: "Det här är jättespännande!", så jag antar att det är sant. Det jag tycker är roligt att sättet man igentligen ska göra det på är med en äkta "pizzaugn". Jag minns det ifrån när jag var liten och min mormor fortfarande hade kvar villan där mamma växte upp.. där hade de en bagarstuga, och det var där jag, mamma, pappa och Erik sov när vi hälsade på. På mormors kylskåp hängder det numera en bild på henne och mig när vi plockar smultron bakom bagarstugan.. hihihih, nästan så man längtar tillbaka ^^

Här ligger bröden på jäsning. Min favoritdel då degen i mina ögon är det godaste...

 

Det färdiga resultatet, inte så bra som det hade blivit i en riktig brödugn, men perfekt på sitt sätt ! (:


För övrigt har jag inte kunnat blogga sen jag kom hem, för internet har inte funkat på min dator (sitter på mammas mac nu). Men vi fick med oss lite ramar hem + ljus och gröna äpplen ! Också fick jag hem boken jag skrev om för nån vecka sen, den som jag skulle beställa hem. Den ligger uppe på mitt rum nu, och jag har redan (busig som jag är..) lyckats läsa typ en fjärdedel om inte mer.. >.<

Äsch, nu blir det att fortsätta med städningen så gott det går. Toaletterna på pappas företag måste göras något åt men jag tror jag sparar det tills imorgon så jag inte blir helt sönderstressad (uttråkad..).

/Elsa ♥

Kommentarer
Postat av: Andreas

ser smaskiga ut o.o<3

2011-03-21 @ 20:01:14
Postat av: Elsa

ohj a:D <3

2011-03-21 @ 20:15:30
URL: http://elsaskonterfej.blogg.se/

Kommentera så får du en puss ♥

Ditt söta namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras icke, sa Nicke)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback