Min nya favoritbok

Jupp, jag har hittat den. Jag har faktiskt nämnt den några gånger förut, men nu tänkte jag faktiskt gå lite längre in på ämnet. Boken heter Himlen börjar här. Riktigt djup och förutsägbar, men jag älskar den ! ^^


"Lennie är sjutton år och lever ett tryggt liv i skuggan av sin utåtriktade syster Bailey. Men när Bailey plötsligt dör förändras Lennies liv dramatiskt. Förlamad av sorg drar hon sig undan alla i sin närhet, men vad gör man när man plötsligt drabbas av passionen?

Jandy Nelsons debutroman är en svindlande kärlekshistoria om saknad, förälskelse och förbjudna känslor."


Verkligen en riktigt välskriven bok. De underbara beskrivningarna av landskapen och rummen och ja, allt i princip, fick mig att vilja hoppa in i boken och bara ta en rundtur i huset där Lennie bodde. Det orangemålade rummet och alla tavlor med grönmålade kvinnor. sovrummet mitt i skogen. Floden. Wow. Plus att den innehöll massa små dikter. Det gick rakt till hjärtat, man kände verkligen medkänsla för stackars Lennie som allt bara sket sig riktigt rejält för. Och såklart fanns det massa inslag av humor här och där. Redan på första sidan drog jag på munnen.. och tro mig, det är bra ! ^^


Nu vet jag vad som står på göra-listan iallafall.. boken ska beställas hem, då den jag haft är en biblioteksbok. Jag vill ha ett exemplar som jag kan bläddra och gå igenom i den takt jag vill och hur många gånger jag vill. Jag vill kunna kludda hejvilt och stryka under vissa grejer osv.

Corinne Bailey Rae – Put Your Records On

/Elsa ♥

Kommentarer

Kommentera så får du en puss ♥

Ditt söta namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras icke, sa Nicke)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback