nu till fjällen ! (:

tänkte berätta lite om skidresan nu, men först..

jag vill bara ta dethär med årsresumen.. jag orkar verkligen inte skriva om de kvarvarande månaderna, ni kan ju läsa ifrån början av bloggen om ni inte minns ^^ jag vill faktiskt inte minnas alla smådetaljer.. (typ som tårtbuffén vi gick på och alla gånger vi gick ut med reklamen.. ) jag blev ju ihop med olle i agusti och så va vi ihop i typ två månader och allt var underbart och sen så tog det slut och det var helvetet och snipp snapp slut så var det skitiga året 2010 slut ! :)

nu till något mycket mer intressant ! :)


vi lämnade lovene nästan exakt klockan fem på söndagsmorgonen förra veckan. jag fick sitta i mitten men det gick ganska bra ändå, fast jag hade rätt ont i nacken efter mina små tupplurar.. vi kom fram till vemdalen ungefär vid ett på eftermiddan. resten av dagen blev till att packa upp och handla mat, hyra skidor osv. på kvällen råkade jag hålla julias pappa vaken genom att prata i telefon, kanske liiite för sent... höhöh.

måndag morgon började tidigt när man blev väckt vid åtta på morgonen. det var rätt gött att ligga och dra sig lite vill jag säga ! ^^ vid nio var vi placerade i kön till liften för att åka ner för först en kort röd backe, och sen den lite längre och minst sagt mindre branta barnbacken. den röda backen var döden för mig, kunde ju knappt bromsa haha ! x) julia stod lite längre ner i backen, oskadd såklart, och skrattade åt mig och maya som knappt kom en meter utan att ramla.. och när vi kom upp på skidorna igen, så gick det typ en meter innan vi ramlade igen..

så ni fattar ju kanske att hela förmiddan gick åt att lära sig att svänga och bromsa.. sen åt vi en liten lunch i stugan och sen var det ut i barnbacken igen.. höhö

när vi kom hem på eftermiddan, vid tre, gick jag och la mig typ direkt.. jag sov/vilade i typ två timmar tills maten var klar, och det va riktigt gött att få vila lite efter den långa dagen i backen. efter maten var det bara chill time.. som alla andra kvällar haha ! ^^

på tisdagen åkte vi mest barnbacke, men innan lunch kom julia och hennes pappa tillbaka efter en långtur de hade gjort medans jag och maya åkte med lilla oliva. de hade hittat en perfekt backe som jag och maya kunde åka i, en blå, men den var visst snäll så vi skulle nog klara den jättebra ! (: och det gjorde vi, eller någorlunda.. ^^

på onsdagen var det nog den mest lyckade dagen.. jag ramlade väl typ en gång på hela dagen.. *stolt* vi åkte nästan mest i de blå backarna, och jag behärskade det riktigt bra ! (:

jag och julia och maya åkte iväg lite själva också, och eftersom att det var så himla kallt så satte vi oss på ett café högst uppe på ett berg ^^ jättemysigt, men äckligt dyrt ! :O en varm oboy ur automat för 20 spänn, det är fan läskigt :s


ärligt talat.. jag bjuder så otroligt mycket på mig själv just nu.. blä ! jag fick faktiskt en till bild från julia, på mig och maya i sittliften, men det går inte att beskriva med ord hur fuuul jag är där så jag skiter i den hahah ! x)

solen sken iallfall, det var jättefint väder och jag hade verkligen en jättebra dag ! (:

vi åkte hem på onsdag kväll, för att få mer tid hemma :) det gillade jag ^^ saknade alla så sjukt mycket ju :o

/elsa ♥

Kommentarer

Kommentera så får du en puss ♥

Ditt söta namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras icke, sa Nicke)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback