midnatt,

ska snart sova. det behövs !

det blev andra hemmakvällen för mig i rad. den spenderades framför en film med hela familjen. vi såg en film om andra världskriget, när japanerna krigade mot amerikanerna på en ö som tillhörde japan. ikväll såg vi filmen ur japanernas perspektiv. igår såg vi en liknande film ur amerikanernas perspektiv. ganska intressant faktiskt (: i morse pratade faktiskt jag med pappa om andra världskriget, och det är ju nästan svårt att fatta allt ! :o i tyskland fick man tillkalla jätteunga pojkar i slutet. pojkar i 14-15 års åldern fick springa runt med vapen. shit pommesfrites asså ! :o tänk er liksom, att denna mogna man...


.. skulle springa runt med gevär och döda folk ! jättesjukt D: liksom, killarna i min klass skulle alla kämpa för sitt land. många skulle dö ! ._. sjukt att ens tänka det :o

plus att jag lovade mamma på två språk att gå och lägga mig inom tio minuter. puuh, snacka om att ta i. jag menar, det räcker väl med att bara ta det på svenska ? D: engelska är liksom oviktigt när jag redan fattade det på första språket... nåja, jag skall icke klaga, ack min själ.

Peter Von Poehl – The Story Of The Impossible

jag längtar hem.

/elsa ♥



Kommentarer

Kommentera så får du en puss ♥

Ditt söta namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras icke, sa Nicke)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback