Dag 9 - Min dag.

06.17 - Alarmet gick av. Satte på snooze i 3 min.

 

06.20 – Steg upp motvilligt.

 

06.21 - Morgonrock på. Hasade mig till toaletten.

 

06.22 - Satte mig och bajsade/kissade. Minns inte riktigt detaljerna.

 

06.23 - Satte i linserna och granskade min morgonfrissa.

 

Nej men allvarlig… Jag gjorde i ordning mig. Åt frukost. Borstade tänderna… Sen hade jag en trevlig halvtimma kvar. Den spenderades klokt framför datorn. Runt halv åtta kom Maya och Julia. Mamma hade lovat att skjutsa oss till skolan första skoldagen. Dock kom vi iväg tio minuter än väntat och det var ganska halt på vägen. Men min mamma som är så otroligt duktig på att köra klarade det galant!

 

Sen väntade ju skolan och det flög iväg som en fågel. Trevligt trevligt. Sista lektionen var hemkunskap och jag och Julia och Joar bestämde oss för att gå in till stan istället för att vänta på den fördömda stadsbussen. Det var ganska halt och Joar var söt och hade såna där moments då han var otroligt nära på att halka… Han älgade också. Gulligt.

 

Vid Ruden lämnade Joar mig och Julia. Någon halvminut senare mötte vi upp Oskar som följde oss vänligt ungefär 50 meter. Snällt gjort (:

 

Vi sa hejdå till Oskar och satte oss sedan på bussen hem. Julia hängde med mig hem och vi satt ett tag framför datorn innan jag tog fram digestivekex och mjölk. Då blev det att sitta och leka ”ett skepp kommer lastat”… Jupp, så bra är vi. Inte så rolig lek dock, men ändå fortsatte vi?

 

Vi tröttnade, och begav oss till Maya. Där kollade vi på TV och käkade godis busiga som vi är. Nån halvtimme innan jag skulle hem kom vi på att vi faktiskt ville göra någonting och Maya och Julia startade Wii Fit. Jag hjälpte inte till. Jag låg i soffan och latade mig. Så snäll är jag. Jag fick istället nys på iPaden och började pilla med den. Det var inte bra för mitt huvud… Jag gick hem efter ett tag för att äta. Och nu sitter jag här med planer om att öva trumpet snart och ta en dusch.

oj, det var mycket att skriva ! det var sista gången jag skrev så detaljerat hahha ! x)


Kommentarer

Kommentera så får du en puss ♥

Ditt söta namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras icke, sa Nicke)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback