lördag,

dagarna flyter totalt ihop och jag fick en känsla av att det var måndag imorse när jag vaknade ? haha >.<

påtal om måndag så har vi fixat horsebackriding nu, och det sker som sagt på måndag morgon, halv tio.. men det ska bli riktigt kul även fast det är tidigt på morgonen ! :D

igårkväll åt vi på en restaurang, som hittills är min favorit. det var god mat, trevlig personal, god mat och trevlig personal.. (: jag bad om att bli fotat tillsammans med servitrisen och han gick med på det ! >.<

 

↓ sen erbjöd sig en annan sevitris att ta kort på familjen ! (:

↑ jag och en zorro till storebror. han ville gärna vara med på kortet eftersom att det fanns en hanna montana glass i menyn.. mogen storebror ? svar: ja ! (:


bortsett ifrån det så var menyn allt ifrån normal.. x) den innehåll grejer som fried goat baby (hur barbariskt låter inte det liksom ? >.<), shoulder of lamb (om man la till the innan lamp så lät det som ett hårdrocks band enligt min bror.. ), rabbit canarien style (ännu en barbarisk rätt..) och till sist grilled T.bone steak (som erik tyckte lät som att äta en t-rex.. ). som sagt.. dit vill jag gärna gå nån mer gång.. ^^

när vi kommit tillbaka till lägenheten bestämde jag och erik oss för att ta en promenad i månskenet, och det gjorde vi. vi gick längst med klippkanten som vätte ner mot det ändlösa havet, och gjorde det vi gjort alldeles för lite i vårt liv: vi pratade om allt mellan himmel och jord. vi gick jättelångt och sen vände vi och gick ännu längre tillbaka, och jag villades bort av allt prat så jag glömde helt bort mina enorma skavsår. när vi kom hem sen igen och jag såg mina fötter i ljuset, blev jag nästan mörkrädd. märkena efter klackskornas snören hade gått ner djupt i huden och på ena tån hade det börjat blöda så det rann längst med tårna. nu har jag blåsor på undersidan av båda fötterna och får nöja mig med att gå runt i conversen i några dagar framöver för att inte förvärra det hela.. >.<

idag har det varit ganska blåsigt hela dagen och det är faktiskt första dagen sen vi kom som jag har haft långbyxor på mig hela dagen hittills.. jag åt först frukost med mamma och pappa och sen gick vi tillsammans till en liten marknad som hölls lite längre upp från hotellet. marknaden var full av försäljare som skulle göra allt för att sälja sin varor och man fick alltid tänka efter innan man stannade vid ett stånd så försäljaren inte kom fram och började prata om priser osv.. då fick man på så lättförstålig engelska man kunde förklara att man bara var där för att titta.. ^^


jag köpte iallafall en enkel hippebyxdress i massa olika färger. har ingen bild på den än så länge men jag antar att ni får se bild på den förr eller senare ! ^^

nu har jag planer på att ta mig en promenad längst stranden och kanske ta mig mig min älskade twilightbok. nämnde jag förresten att jag blivit värsta episka fanet av twiligt ? ;) jag har nästan läst ut min bok och igårkväll efter att vi kommit hem efter promenaden fick jag låna eriks dator och kolla på eclipse (som jag faktiskt inte sätt förrens just då..). jag antar att mitt intresse smittat av sig ifrån erik, som helst random vet när nästa film kommer ut i serien. nån gång i novembrer. N-Ö-R-D-!

nemen hej hopp nu sticker jag.. ha en fortsatt trevlig kväll ifall jag inte skriver mer senare ! (:

/elsa ♥

Kommentarer
Postat av: Augusta :)

vad är horsebackriding? xd

2011-02-12 @ 17:26:57
URL: http://brunettvsblond.blogg.se/
Postat av: Elsa

rida häst :)

2011-02-13 @ 10:21:03
Postat av: linnea :)

ge mig bild på hippiebyxdressen!!!!! :D <3

2011-02-13 @ 14:23:08
Postat av: Augusta :)

haha okej ;)

2011-02-13 @ 17:09:04
URL: http://brunettvsblond.blogg.se/
Postat av: Elsa

men linnea du får ta och ha tålamod ! ^^<3

2011-02-13 @ 19:15:04
Postat av: linnea :)

ska försöka skaffa det! ;) <3

2011-02-13 @ 21:22:31
Postat av: Elsa

gör det ! (: <3

2011-02-14 @ 15:47:34

Kommentera så får du en puss ♥

Ditt söta namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras icke, sa Nicke)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback