furtenventura !


det är verkligen skönt med lite semester. precis vad jag behöver ! här borta känns det som man är i en annan värld.. det är varmt och soligt och det känns bara som att alla problem stannade kvar hemma i lidköping och lät mig resa bort utan att behöva bekymmra mig över det.. jag ser det lite som en rehab, eller vad man nu ska säga ^^

igår kom vi ju hit. flygresan gick bra förutom lite skakeliskak här och där.. jag sov knappt ingenting, istället ägnade jag min tid åt att kolla på toy story 3. den fick jag se på utan ljud eftersom att mamma inte ville köpa hörlurar för 60:- till att börja med.. men jag övertalade henne tillslut :P det märktes verkligen hur charterresa allt var ! x) likaså där vi bor nu.. det är som lägenheter i världens turistort ! man ser nästan ingen spanjor, det är bara tyskar och fransmän osv.. >.< hittills har vi inte sett nån riktigt spansk restuarnang än heller.. det är mest  hong kong skit osv.. x)

igår som sagt.. vi chillade mest och kollade oss omkring i den lilla staden (eller turistorten haha ! ) och jag måste erkänna, jag känner mig som värsta finnen.. alla tyskar går omkring med pepparkaksben och så kommer jag där med ben som snövit.. DET är inte kul ! D: mamma försöker trösta mig med att de vart där betdligt längre men ändå liksom, det är pinsamt >.< så efter jag skrivit klart dethär bär det av ner till stranden (eller la plaza.. WOHOO) för att få lite solbrända ben.. (eller ahh, försöka..). jag köpte också en bok på flygplatsen.. första boken i twilightserien.. jag skämms ärligt talat lite över mig själv, men liksom, en boklus som jag nästan måste läsa den ! x) och faktiskt, så har jag kommit lite längre än till mitten.. *fniss*

efter vi ätit kvällsmat igår gick jag till min och eriks lägenhet över mammas och pappas. erik var ute och utforskade den nattliga staden under stjärnhimmeln, så jag var själv där uppe. jag la mig i badkaret (svar: ja, vi har ett badkar i lägenheten.. lyx ! ). direkt efter det gick jag och la mig på balkongen och skådade natthimeln ovanför. det kändes jättebra att slippa massa interjackor osv för att kunna ligga utomhus och slappna av, och jag kände bara enormt lugnt. konsigt med tanke på omständigheterna.. (nivet, stjärnor, måne osv...)

idag har mamma lovat mig att vi ska gå till en glassbar vi passerade igår påväg hem efter kvällsmaten.. det ser jag fram emot ! plus att jag och pappa pratat om att vi ska utforska ön till häst.. svar: ja, det kan man faktiskt göra (: vi fick med ett blad med tips för turister ifrån apollo, och det fanns ett ställe i närheten där man kunde rida.. woho ! :D

ne, nu ska jag skynda mig ikapp mamma och pappa som redan gått ner till stranden.. bruna ben, here I come !

återkommer troligtvis ikväll.. hoppas ni har det bra där hemma i kalla, trista, gråa, tråkiga sverige ! :P

/elsa ♥

Kommentarer
Postat av: linnea :)

riktigt avis är jag! :)

men ha det bäst och njuuuuuuut! <3

2011-02-11 @ 14:25:58
Postat av: Augusta :)

vilka fina bilder! :D

här är det typ snöstorm -.-'

2011-02-11 @ 15:09:47
URL: http://brunettvsblond.blogg.se/
Postat av: Ludwig

Om ni hittar en resturang som heter cubana ät där! :D

2011-02-11 @ 17:01:28
Postat av: Elsa

linnea: jag ljuuuuuter så gott det går ! :D



augusta: tack :D aah, jag är riktigt glad att jag inte är där ! (:



luddispluttis: hahha, om jag hittar en restaurang med det namnet ska jag inte ge mig tills vi ätit där, det looovar jag ! :D och ja, du litar på mig. :P

2011-02-11 @ 18:20:55
Postat av: Augusta :)

haha xd

2011-02-11 @ 19:16:33
URL: http://brunettvsblond.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Glöm inte min present... :3 ^^ hahaha puss <333

2011-02-13 @ 10:11:50
Postat av: Elsa

ahha :D sigrid, nej såklart jag inte gör <3

2011-02-13 @ 10:23:35

Kommentera så får du en puss ♥

Ditt söta namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras icke, sa Nicke)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback