Cembalo

Som de flesta av er vet så ingår jag i en rätt så väldigt musikalisk familj.. ^^ Jag har bland annat en pappa som äger ett orgelbyggeri och en mamma som frilansar som konsertorganist.

För några veckor sedan lovat jag min mamma dyrt och heligt att hon skulle få kompa mig nån gång när jag övade trumpet, men det hade inte blivit av än. Så nu tog vi tillfället i akt och körde igenom några stycken, bland annat detta. Mamma kompade med just en cembalo, som i stycket jag länkade. Vi är ju liksom en samlarfamilj.. ^^ en oräklig mängd instrument har vi bland annat samlat på oss, plus att pappa samlat på sig massa bilar ! >.< Två bilar ifrån 60-talet vad jag vet, osv osv. Höhöh. Care.


Trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: Tant Marianne

Fint! Lägg gärna in nån egen inspelning också!

2011-04-27 @ 22:38:47
Postat av: Elsa

Bra ide ! Det kan nog bli nån gång i framtiden ! (:

2011-04-28 @ 06:03:03
URL: http://elsaskonterfej.blogg.se/

Kommentera så får du en puss ♥

Ditt söta namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras icke, sa Nicke)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback